Dowiedz się, czym jest agencja marketingowa i zapoznaj się z różnymi usługami, które oferuje, aby pomóc firmom zwiększyć świadomość marki i osiągnąć sukces marketingowy.
Prezentacja marki jest bezprecedensowo kluczowa zarówno dla istniejących, jak i nowo powstałych firm. Niezależnie od tego, czy odbywa się to za pośrednictwem reklam telewizyjnych, billboardów, ulotek czy informacji cyfrowych, takich jak blogi i media społecznościowe, marketing jest niezbędny dla widoczności i sprzedaży Twojej firmy.
Jednak marketing obejmuje znacznie więcej niż tylko wizualizacje, ponieważ musisz również być w stanie śledzić wydajność i wyświetlenia każdej kampanii. Jeśli chcesz ulepszyć swoje działania marketingowe, możesz potrzebować pomocy agencji marketingowej specjalizującej się w dostosowanych planach i strategiach marketingowych.
Przeczytaj poniżej, aby dowiedzieć się więcej o tym, czym jest agencja marketingowa lub firma marketingowa i jak działają.
Czym jest agencja marketingowa?
Agencja marketingowa to zespół przeszkolonych osób lub marketerów, którzy współpracują ze sobą, aby pomóc klientowi przyciągnąć klientów i ulepszyć doświadczenia użytkownika za pośrednictwem różnych mediów.
Jeśli masz problemy z przyciągnięciem potencjalnych klientów za pomocą obecnych strategii reklamowych, być może nadszedł czas, aby zdecydować się na doradztwo marketingowe lub zatrudnić dedykowaną agencję marketingową, która przyjrzy się Twojej marce.
Jeśli masz nowe produkty lub usługi do promowania, chcesz być bardziej dopasowany do swoich klientów lub po prostu chcesz rozważyć dodatkowe kreatywne rozwiązania lub kanały reklamowe, ci zewnętrzni eksperci mogą wnieść umiejętności, wiedzę i doświadczenie do Twojego zespołu.
Niektóre z najczęstszych mediów reklamowych obejmują prasę i telewizję, które obejmują reklamy, billboardy, reklamy w czasopismach, reklamy w gazetach i inne reklamy drukowane. Oto kilka przykładów udanych kampanii marketingowych stworzonych przez agencje.
Agencje marketingowe mogą również pracować za pośrednictwem innych podejść medialnych, które obejmują strategie rozpoznawalności marki, tworzenie treści optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO), reklamy płatne za kliknięcie (PPC), media społecznościowe, marketing e-mailowy, projektowanie stron internetowych i inne metody marketingu przychodzącego.
Typowe funkcje agencji marketingowych obejmują:
- Usługi marketingu cyfrowego obejmują tworzenie i zarządzanie kampaniami reklamowymi za pośrednictwem marketingu internetowego za pośrednictwem Google i innych platform lub zarządzanie reklamami, które pojawiają się na innych stronach internetowych. Reklamy PPC to płatne reklamy w tej kategorii
- Rozwój stron internetowych obejmuje tworzenie i zarządzanie witryną internetową Twojej firmy. Agencje mogą projektować strony internetowe za pomocą platform takich jak Squarespace i WordPress, a po opublikowaniu mogą nadal aktualizować i śledzić analizy dla Twojej witryny
- Grafika kampanii obejmuje tworzenie projektów graficznych, logo i układów dla witryn internetowych, billboardów lub reklam internetowych
- SEO to praktyka tworzenia i zarządzania strategiami w celu zwiększenia Twojej widoczności w wyszukiwarkach w kategorii wyszukiwania organicznego lub bezpłatnego
- Zarządzanie mediami społecznościowymi obejmuje tworzenie postów w mediach społecznościowych i zarządzanie Twoją obecnością w mediach społecznościowych i ruchem klientów za pośrednictwem kanałów takich jak LinkedIn, Facebook, Instagram i inne. Mogą również identyfikować nowe platformy mediów społecznościowych dla Twojej firmy lub wspierać wykorzystanie treści generowanych przez użytkowników (UGC)
- Planowanie strategiczne i analiza obejmują analizę poprzednich i obecnych kampanii i wyników Twojej firmy oraz planowanie nowych sposobów zwiększenia widoczności. Mogą również tworzyć nowe strategie marketingowe dostosowane do Twoich potrzeb
- Zakup mediów obejmuje zarządzanie budżetami i zakup powierzchni reklamowej na billboardach, w telewizji, radiu i innych źródłach.
- Copywriting obejmuje tworzenie materiałów pisemnych dla Twojej firmy do wykorzystania w wiadomościach e-mail, witrynach internetowych, mediach społecznościowych, reklamach i innych materiałach jako część strategii marketingu treści
- Kampanie e-mailowe obejmują tworzenie i wysyłanie materiałów marketingowych e-mailem dla Twojej marki
Typowe usługi agencji marketingowych
Konkretne usługi, które agencje marketingowe oferują, aby pomóc firmom w budowaniu widoczności i osiąganiu celów marketingowych, obejmują:
- Pozyskiwanie klientów. Jednym z pierwszych kroków do dobrego marketingu jest zidentyfikowanie grupy docelowej i znalezienie sposobów na skierowanie jej do Twojej firmy. Agencja marketingowa rozpocznie od zidentyfikowania celów biznesowych i rynków docelowych poprzez badania rynku w celu opracowania strategii przyciągania klientów
- Zarządzanie kontami. Po rozpoczęciu reklamy agencja marketingowa może pomóc w zarządzaniu istniejącymi kontami i tworzeniu kalendarzy marketingowych, aby wypuszczać odpowiednie materiały we właściwym czasie
- Planowanie mediów. Tworząc nowe media i planując optymalizację istniejących mediów, agencje mogą zapewnić, że Twoje materiały trafią do właściwych kanałów we właściwym czasie
- Nadzorowanie public relations. Wizerunek Twojej firmy w oczach opinii publicznej jest ważny. Agencja może pomóc w prowadzeniu i planowaniu wydarzeń public relations i komunikacji
- Przeprowadzanie badań konkurencji. Agencja może przeprowadzić dogłębne badania dotyczące Twoich konkurentów, aby określić, gdzie są Twoje mocne strony i zidentyfikować wszelkie względne słabości. Po przeanalizowaniu danych może pomóc we wdrożeniu nowych inicjatyw
